My House in Umbria

images

Geçenlerde nasıl olduysa hayret aaağ çoğ acayip cnbc-e’de tırt olmayan güzel bir filme rastladım. Gerçi ben şöyle bir bakarım o an sarmıyorsa anında zap yaparım suç bende biraz da neysehh güzel böyle kafa yormayan, bool İtalya manzaralı (per favor İtalya gelecem yanına) bu filme rastladım.

Film bir tren yolculuğu ile başlıyor. Daha ziyade tren kompartı görüntüsü ile diyeyim. (Haydarpaşa’yı gerin verin lan boklu götler sizin yüzünüzden tren yolculuğumuzdan olduk) Bir yazar hanımımız var Emily Delahunty, bir Amerikalı ailemiz var kızları aimee bizim içün önem arz edecek bir minnak, alman Werner ilen sevgilisi var, İngiliz bir general ve kızı ile bir de temel asghfas  bu elit filme bu espriyi yapmayacağım bırakıyorum burada yolculukları sırasında bombalı bir saldırıya uğruyorlar. Kazadan sağ kurtulan Emily,Aimee,Werner ve General yazar hanımın isteği üzerine onun İtalyan countrysaydlarında bulunan evine yerleşiyorlar bi süreliğine. Bir nevi birbirlerinin acılarına merhem oluyor, hwaiting alıyor yürüyor ara ara.

Ama bizim minnak Aimeemiz bir çocuk olarak olaylardan çok fazla etkileniyor ve olaylar arasındaki sıralamayı yapamıyor,ailesi yaşıyor sanıyor ara ara yaptıkları şeyleri unutuyor. Sonraları ortaya nemrut Amerikanyalı uncle’ı çıkmasın mı tek akraba olarak. Çocuğu almak için Emily hanımın evine geliyor ama Emily hanım bu karınca fetişisti amcayı hiç tutmuyor. Bir de kendisi yazar olduğu için insanları irdeleme onların kaşından, gözünden, ifadesinden hatta telefondaki konuşma şeklinden bile insanlar üzerinden yorum yapabilme yaptığı yorumları % 3278623 isabet ettirebilme özelliği var ki filmin en sevdiğim noktası burası oldu. Hatta yönlendirmek gibi olmasın ama film bittikten sonra kadının yazdığı romanlardan biriymiş de biz onu izleyormuşuz gibi geldiydi bana. Belki de öyledir ha. Oscarlı insanlar falan oynuyor. Yani bence güzel film diyorum şans verin diyorum ve tarihimdeki en kısa yazıma burada son veriyorum. e finitooo amico.