Reply 1997,Answer to 1997,Answer Me 1997

Milyonlarca adı olunca dizinin hangi başlığı koysam karar veremedim.Boydan tüm isimlerini yazdım bende idare ediverin beni.Fark ettim ki uzun zamandır dizi tanıtım  yazısı yazmamışım.Nereden başlanıyordu,dizi nasıl anlatılıyordu hep unutmuşum.O yüzden en sonda söyleyeceğimi şimdiden söyleyeyim istiyorum.Dizi öyle güzel ki gidin hatta koşun izleyin.K-drama klişelerine fazlaca girmeden güzel güzel bir son yaparak bitirdiler.Vayt Kore aştınız siz bile dedim sonunda.Nostalji de seviyorsanız sizin diziniz budur değerli okuyan.Şimdi bir deneyeyim bakalım diziyi anlatmayı

Aslında ezelden beri böyle liseli,gençlikli bilmem neli dizileri hiç sevmem. Emre Altuğ’u  liseli olarak görme dönemlerimden kalan bir fobi cancağzım bu .Bizimkiler beceremiyor da olabilir emin değilim ama Koreliler çekmiş baya güzel bir şey çıkmış ortaya.Konusuna gelecek olursak 6 tane gencimiz var biz kah onların 2012 hallerine kah 1997’deki liseli hallerine dönüp duruyoruz.Bol bol Busan aksanı vardı ki beynim aktı gitti yeminle.Korece zaten yeterince kafaları zorluyordu Busan aksanı ondan betermiş. Attention Attention :Bu yazı çok pis spoiler içermiş olabilir ona göre okuyunuz

Esas kızımız Shiwon tam bir fan girl öncelikle bu konuyu bilmeniz lazım.90 yıllarda Kore’de ne bileyim bir Bigbang kıvamında bir Super Junior kıvamında ünlü olan H.O.T fanı.Ama bildiğimiz fanlardan değil en azından benim bildiğim fanlardan değil.Evden kaçıp gidip oppasının kapısında yıllarca beklemek mi dersiniz,geceden konser için beklemek mi dersiniz,albüm olacağım diye soğuktan it gibi titreyerek beklemek mi dersiniz hepsi vardı maşallah.Hatta babası ceza olarak saçlarını kökünde kesmişti de yine bana mısın dememişti .Ama biraz serseri,eli ağır,kime aşık olduğunu bilemeyen bir ergen bir yandan da.Hey gidi gençlik işte.

Shi Won ‘un çocukluk arkadaşı Yoon Jae’ye geçelim şimdi. Yıllarca kızla birlikte büyümüşler,etmişler kız bir anda büyüyüp serpilince tabi aşık olduğunu anlıyor. Sen o sırada oğlanın abisinin de kıza açılacağı gel. Kore dizisi klişesi olarak araya bir miktar dram almışlar tabi olacak o kadar. Abi de bir yandan bunların öğretmeni . O öğretmen sonradan başbakanlık gibi bir şeylere adaylığını koyacak,büyük adam olacak bu arada. Neyse konu bu değildi,ne diyordum he Yoon Jae. Abisi araya girince kendi açılmaktan vazgeçiyor.Neyse gerisi çok pis spoilere girecek (izleyin güzel dizi izleyin)

Ah Joon Hee. Bu evladımız da delilerce Yoon Jae’yi seviyor. Yoon Jae dingili de hiç anlamayınca neyin ne olduğunu sürekli acılardan acı beğendi çocuk. Bilmem kaç yıl aynı evde yaşadılar da yine anlamadı. Hatta Shi Won’ a aşık sanıp ikide bir ağzını yokluyordu.Böyle anlarda ekranın içinde girip ağızlarına çakasım gelmiyor değil. Gözünün önünde çocuk ağlıyor,üzgün üzgün bakıyor. Bir insan demez mi “senin bir sıkıntın var de hele diye”.

Ciddi(?) bir blog yazısı yazmıyor olsam randomlarca gülerdim şurada. Zira çocuğu görünce ısısısıs diyerek gülesim geliyor da afedersiniz. Tanıştırayım bu bizim sapık ergenimiz Hak Chan. O kadar çok +18 şey izliyor ki kız görünce bir panikleşmeler, bir elini ayağını nereye koyacağını bilememeler oluyor haliyle. Gönlünü bir anda Yoo Jung’a kaptırıyor ama.Yoo Jung da Shi Won’un en yakın arkadaşı. Shi Won’un babası kızının saçlarını koyun gibi kırptıktan sonra gidip arkadaşı içün saçlarını kestirmesi dışında bir ekşını aklımda kalmamış. He o da bir ara Yoon Jae’ye aşıktı ama geçti. Gençlik dizisi olunca da böyle işte herkes birbirine aşık oluyor. Biz gençken çok toymuşuz çok toy. He bu Hak Chan  dizide  H.O.T ‘un rakibi olarak gösterilen Sech Kies’in gerçekten lideri.
Sung Jae’yi anmadan olur mu heç. Grubun en konuşkanı, en kafa ütüleyeni bana göre en komiği. Kayserili hinliği vardı bunda da kimse fark edip elinden tutmadı çocuğun. Hep birlikte dünya kupasını izlerken  bir sahneleri vardı ( asjhasghdfhs) söyletmeyin beni işte izleyin diziyi yahu.Çocuk aşksız prens gibi geziyordu hep. Bir arkadaşı da demedi ki “oğlum yazık günah hep böyle yalnız mı olacaksın.Sana helal süt emmişlerinden bir kız bulalım” diye.

Bu da yukarılarda bahsettiğim abi. En başlarda çok sevmiştim ben bu abiyi. Öğrencileri için çalışıyor ,çabalıyordu. Onlar için en iyi yolun ne olacağına birlikte karar vermeye çalışıyorlardı. Ama Shi Won’a açılmayacaktı arkadaşım.Ondan sonra bitti benim için. Bir de 100 yaşında adam ağız ,yüz büze büze konuşunca olmadı hiç. Gerçi kardeşi için yaptığı kıyak vardı ama neyse şişştt spoilere girmeyecektim. Özünde çok iyi bir insan ama bunu da bilin.

Shi Won’un annesini babasını anlatacak komiklikte sözlerim olmadığı için bunu koyuyorum buraya siz anlayın amcanın geyik potansiyelini

Sadece gençlerin hayatlarını da anlatmıyordu dizi. O zamanlar Kore’de neler olmuş, başkanlardan,seçimlerden,ekonomiden,ülkenin durumundan hatta dünya kupasından bile bahsediliyordu. Hatta daha deminki Ahjussi’nin gençliğine gidip 70’leri de görüp geldik. Bu açıdan diziye bir kez daha +rep verilmeli diye düşünüyorum. Daha iyisi yapılana kadar en iyisi bu diyorum bitiriyorum artık .He mikalzia dan da bir okuyun bu diziyi derim.Fin.

