90’lar Türkçe Pop Müzik

Zamanın birinde Hikaru’ya bu mim için söz vermişiz meğersem Winpohu ile biz.Bugün hatırlatınca sözünden dönenin kaşığı kırılsın kabilinden ee konuda çok eğlenceli olunca hemen oturayım yazayım dedim.Küçükken daha mini minnacıkken eşlik edip deli gibi söylediğimiz şarkılar var ya onları yazacağım şimdi size.Postun başına oturunca öyle çok şarkı geldi ki aklıma hangisini yazsam,ben hangisini daha çok severdim derken içinden çıkmak çok zor oldu.Hafızamı da takdir ettim arada müsadenizle.Ee Barış abimiz boş yere konuşmadı herhalde.Ben sütümü de içtim,sebzemi de yedim.Sizi bilmem artık.

 

İlk şarkı tabi ki Tarkan olmalı.Tarkan Karadenizli olmasından mütevellit pop müzikle pek ilgisi olmayan babam bile bilirdi Tarkan gerçeğini.(Hemşericilik diz boyu ) Ben nedense Şımarık’tan daha çok bu şarkısını severim Tarkan’ın.Bundan daha iyi bir şarkı hala yapamamıştır bence kendisi.Bir de klibi vardı ki te Amerikalarda çekilmiş.Biz vayy vouuv şeklinde hipnotize izlerdik bu klibi yahu hey gidi.Çatıya çıkmış bir adet Tarkan ordan çığlık çığlığa şarkı söylüyor biz ne edelim şimdi.Sondaki şaka hiç hoş değil yalnız Tarkancım.Yüreğimiz ağzımıza geldi evladım 😀

Aslında bu postu tamamen Tarkan şarkılarından yapsam ancak doyardım ben.Çok acayip bir fanıydım da kendisinin.Eskidendi çok eskiden ama.Kış Güneşi şarkısını da ayrı bir seviyorum nedense.Tarkan’ın bildiğim ilk parçasıydı belki de o yüzden.Daha ilkokula giderken ne gibi bir aşk acısı yaşıyordum hiç bir fikrim yok ama bu şarkıyı dinliyordum.Eşek kadar oldum hala nostaljim mi geldi patlatıyorum bir Kış güneşi değmeyin keyfime.Tarkan keşke hep böyle şarkılar yapsaydın

Bu şarkı ne deli patlamıştı yahu.Ana habere bile çıkmıştı.Reha Muhtarlı yıllar malesef.Klibi o yıllarda en çok yayınlanan klip olarak rekor kırmıştır bence.Sokakta Mirkelamcılık adıyla anabileceğimiz bir oyun icat etmiştik.Deli gibi koşuyorduk.Evet Mirkelam gibi koşmayı denedim.Bir de o sıralar bilmiyorum hangi aletlerin çalındığını ama arada bir yerde davul çalınıyor ya deli gibi bayılırdım ben oraya.Bu abi neden böyle koşuyor diye  düşünüp beyin fırtınası  yapmışlığımız da vardır yani.

İlk aldığım albüm Levent Yüksel’in Medcezir albümüydü, hiç unutmam.Hala da kendisini büyük bir sevgiyle dinlerim.Ya gençler biz zamanında albüm alıyorduk be.Nerde internet o zamanlar.Çok yokluk gördük biz. Bu albüm gelmiş geçmiş en iyi Türk pop müzik albümlerinden biridir herhalde.

Sertab Erener’in bu parçasını o zamanlardan hatırlamıyorum.Zaten hatırlasam artık derin bir aşk acısı yaşadığımı düşüneceğim.Ama sonradan dinleyipte bana 90’larda Sertab Erener deyince aklına hangi şarkı geliyor deseler bu şarkıyı dinletirim.Hem sözleri,hem müziği,hem klibi fevkaladenin fevkinde valla.

Burak Kut’un klipteki motosiklet manevraları ile gözümüzde bir milyon olduğu yıllardan bir klip geliyor şimdi.Bir de kırk yılın baby face çocuğuna deri ceketler bilmem neler edip Amerikalarda klip çekmişler yahu.Ama o zamanlar bayılıyor muydum,evet.Sesi de çok güzel bu Burak Kut’un ama neden başarılı olamadı neden?Aslında senden rockçı da olurmuş be Burakçım

Türk edebiyatına girmiş bir cümle olarak Hey Corç versene borç olmaz Maykıl bende de yok.Hafızamı kaybedip beyni uçursam bile bu sözü unutabileceğimi sanmıyorum.Hakan Peker’in asla yaşlanmaması da ayrı bir tartışma konusu.

Ne bayılarak dinlerdim ben bu şarkıyı.Ama güya en başında söylediği şey Japonca mı ? Benim çocukluğuma inersek o zaman geçmiş zamanlardaki çekik antipatim hep ondan ötürü.Neyse ki mis gibi arkadaşlarım var da ön yargılarımı kırdım.Çekikler en sevdiklerim oldu

Kenan Doğulu da ne evrim geçirmiş yahu.Güneş zımbırtılı çok ünlü bir kolyesi vardı.Hatrı için aldım mı evet aldım.Almayanı dövüyorlardı ya gerçi..Küçükken beğenmezdim ben bu adamı ama şarkıları canımızdı tabi ki.O kafamla bile bu adamın sonradan böyle yakışıklı olacağına kimse beni inandıramazdı.O zamanlardan aklıma gelen ilk şarkısı bu.Türlü ali cengiz oyunlarına girişip güzelim kızı kandırıyordu  ya deli oluyordum 😀

Aklımdan nedense asla çıkmayan şarkılardan biri.Klibi çok ilginç gelmişti.Sürekli denk geldim mi izlerdim.Kadının sesi de ne evlerden ırakmış yahu.Zevkimi sorgulattı iki dakikada bana.

Bu kadın neden bu kadar beyaz,O sandalyeye nasıl öyle ters oturmuş,O kötü adam kim de kadın böyle üzülüyor,Omuzlarına neden öyle vuruyor,adamdan mı bıkmış şeklindeki bir soru bombardımanı ile izliyordum ben bu klibi.Annemin evden kaçmaması hala bir mucize.Sandalyeye öyle oturmayı da denemiştim evet.sonuç: fail

Ben ilkokul yıllarım boyunca Mustafa Sandal’a aşıktım.Orada Tarkan var,Kenan Doğulu var(gerçi o zamanlar bal olsa boğazından akmaz bir tip),ne bileyim en kötü Ali Güven var ona aşık ol değil mi? Yok ben illa bu hırta aşık olmuştum.Sarı arabaya da tav olmuş olabilirim.Gerçi o zamanlar karizmatik,yakışıklı bir insandı.Son zamanlardaki durumu yüzünden aşkımdan utanıyor olabilirim evet.En sevdiğim şarkısı ama kendisinin.

Elma şekerleri dışında ne şarkı güzel,ne ses güzel ama o elma şekerleri kırmızı kırmızı  .İzleyeceğiz diye küçük kuzenimle akşama kadar bu klip çıksın diye beklerdik.Git al değil mi sokaktan elma şekerini de ye.Yok olmaz klipteki daha güzel

Yazmak istediğim çok insan kaldığı için Barış abim sağolsun dönemim şarkıcılarını toplamış.Adam olmuş çocuklar korosu yapmış.Bir de aklımızdan hiç çıkmayan bir şarkı söylemişler hep beraber.Bunu paylaşayım da hem Barış Abimizi hem de Grup Vitaminden tutun da(Allah rahmet eylesin Gökhan Semiz) Burak Kut’a kadar herkesleri görmüş olalım.

Yaşlıların ya da bizden büyüklerin bizim zamanımız bikbikbik şeklindeki demeçlerinden zerre hazzetmesem de sanki biz şanslı çocuklardan mıydık ne.Ya da çocuğuz diye mi bunlar biz bu kadar güzel geliyordu.Şimdiki çocuklar acaba bu kadar şanslı değil mi.İlerleyen yıllardan onlarda çocukluklarını böyle anabilecekler  mi sorular sorular.Edebiyatı kesiyorum.Post bitti esen kalınız.Mimi Hikaruivy,Makinosev,Winpohu,Canlina,Şizomizo,Mikalzia  çingularıma armağan ediyorum kolay gele canlar.

