Sleuth (2007) Tek Mekan İki Oyuncu

Uzun zamandır şöyle beni gerim gerim gerecek,kafamın zehir gibi çalışmasını sağlayacak bir film arıyordum ki araştırmalarım bana Türkçeye Ölümcül Oyun olarak çevrilmiş Sleuth’u gösterdi.

Filmde baktım gördüm ki oyunculuğuna ayrı kendine ayrı bayıldığımız Jude Law diğer tarafta ise   beğeniyle izlediğimiz  filmlerin (Batman serileri,Prestige, Inception)%90’ında  gördüğümüz  yılların Sir Michael Caine’i oynuyor.

Filmle ilgili bir şeyler okurken dikkatimi çeken noktalardan biri de 2007’de yeniden çekilen filmde yaşlı adamımızı oynayan Caine ‘nin 1972 yapımlı ilk filmde bu sefer genç adamı oynamasıydı.Film iyice bir ilginçleşti anlayacağınız  gözümde.

Film hakkında ne anlatsam spoilere gireceği için kısaca konusundan bahsedeceğim.Andrew Wyke (Michael Caine) dedektif romanları yazan,ilginç oyunlar oynamaya da bayılan bir zat-ı muhterem. Milo Tindle ( Jude Law) ise işsiz bir oyuncu aynı zamanda da Andrew’in  karısı Maggie’nin sevgilisidir.Andrew bey bir gün Milo’yu evine davet eder.Milo’da davete icabet eder ki adamı Maggie’den ayrılmaya ikna etmeye çalışacaktır.

Hani demiştim ya Andrew bey çılgın oyunlardan oynamaktan hoşlanıyor diye.Jude’a yani Milo’ya bir teklifi olacaktır.Evdeki mücevherleri çalmasını ve onları satıp karısı Maggie’yi alıştığı zengin hayatı içinde yaşatmasını teklif eder.Bundan sonrasını anlatmıyorum bakalım ki tadı kaçmasın filmin.Bakalım Milo kabul edecek mi teklifi izleyin görün canlar.Film zaten ondan sonra başlıyor.Olaylar tehlikeli bir boyuta giriyor.Karşılıklı olarak oynanan oyunlarla filmden gözlerinizi iki dakika alamıyorsunuz bile.Soundtrack’i de ayrı güzeldi be

Filmin oyuncularının 2 kişiden ibaret olduğunu da söylemeliyim buna rağmen insanı baymayan da bir temposu var.Filmde sürekli üst sınıf İngilizlere dokundurmalar,ilk filmde genç adam rolünü oynayan Michael Caine’in bu role gönderdiği atıflar mevcuttu.Sürekli sizi bir ters köşe yapma havasındaki filmimiz izlenmeye değer.Hem 87 dakikacık.Zamanında 1972’de çekilen versiyonu Trt’de Hafiye adıyla yayınlanmış. Ayrıca bundan önce 1970’te Dormen tiyatrosu Son Gülen adıyla sahneye koymuş.Anlayacağınız  izlenmeye değer bir film,tavsiye ederim.İzleyiniz izlettiriniz

