Tom ve Jerry’den çıktım, Maria Callas’a vardım

 

tom ve jerry

Hani çocukluğumuzda ayıla bayıla izlediğimiz Tom ve Jerry’nin maceraları vardı.Tom sürekli Jerry’yi yakalamaya çalışır ama namıssız ve çakal fare asla yakalanmaz.Bizim biraz da salakça Tom’umuz avucunu yalar.Ama yine de Jerry’nin peşinden koşmaktan vazgeçmezdi.Böyle yazınca da sanki Jerry’ye yanıkmış gibi oldu ama siz beni anladınız biliyorum.Hepimiz Tom ve Jerry külliyatını yuttuğumuz için daha fazla konuyu anlatmama gerek yok sanırım canlar.Tom ve Jerry’nin her bölümünü zibilyon kez izlemiş olmama rağmen ki hala izlerim en çok Tom’un orkestra şefi olduğu ya da piyano çaldığı bölümler ilgimi çekerdi.Geçenlerde o şarkıların ne olduğu aklıma takıldı ve araştırmacı gazeteci egosantrik olarak derhal aramaya koyuldum ve amacıma ulaştım.Orada çalınan şarkılar Georges Bizet’in Carmen adlı eserinden parçalarmış.Carmen’in konusunu da yazmak isterdim ama bu posttan hiçbirimiz sağ çıkamayabiliriz.Selametimiz açısından onu size bırakıyorum,merak edenler bakıversin.Sonra şarkıları dinledikçe baktım ki ben bu şarkıları ayrıca bir Formula1 izleyicisi olarak yarış sonlarında şampanya patlatılırken de duymuşum.Bölümü de paylaşayım sizin de aklınıza gelsin bir saattir ne anlatıyor bu demeyin

Gelelim Maria Callas hanım konusuna ben bu Carmen’i bakalım kimler söylemiş.Klasik müzik kültürümü arttırayım biraz derken bu hanımı buldum ve vuruldum sesine,yorumuna,yorumlarken ki tavrına.Hayatını araştırdığım da ise baktım gördüm ki çok sanat dolu bir yandan da sansasyonel bir hayatı var.Bilmem kaç yılının magazinsel gündemine de ışık tutacağız aşağıda hazır olun.İşin içine Türkler,Yunanlılar,Kennedyler bile girecek az sonra.

Maria Callas

1923 yılında özgürlük düşlerimizin başkenti New York’ta Yunan bir ailenin 2.kızı olarak dünyaya gelmiş.15 yaşında iken sanat yaşamına Atina’da başlamış.1945’te Amerika’ya gitmiş orda sanat yaşamına devam etmiş ama o zamanların ki hala öyledir diye biliyorum.Milano’daki  La Scala operasında sanat yaşamına devam etmek için tutmuş İtalya’nın yolunu.La Scala’nın bizim için önemi nedir biliyorsunuz bizim çok çok ünlü operacımız 2008’de vefat eden Leyla Gencer de oranın sanatçılarındandı ve dedikodulara göre de birbirlerinin içten içe hata bazen ayan beyan rakipleri imiş bu hanımlar.Bir 1950lerin dedikodularını yapmam eksikti blogta tam oldum he.

Leyla Gencer

Maria Callas hanımın yaşamı 2 evre olarak inceleniyor.Nasıl yani derseniz 1953-1954 yılları arasında aşırı kilo kaybetmiş.Kimileri kilolu zamanlarındaki sesini beğenirken,kimileri tam tersini söylermiş.Bir de bu yıllarda eşi İtalyan zengin işadamı Batista Menengnini ile tanışıp evlenmiş.La Scala’da hani benim herşeyi başıma açan Carmen,Norma,ve Wagner’in  operalarını yorumlamış.Dünya çapında büyük bir üne kavuşmasına vesile olan tüm bu olayların yanında  İzmir’de doğan sonradan göçmek zorunda kalan bir Yunan olan Aristotle Onasis ile tanışmış büyük aşk yaşamışlar.Kocasından boşanmaya çalışmış fakat Katolikliği bilirsiniz eşler birbirinden boşanamaz Menengnini de koyu katolik olduğu için boşanmak istememiş ama 1959’da Maria hanımın eşini terk etmesiyle işler çığırından çıkmış.Daha sonra Onasis’in de Callas’ı terk edip bizim rahmetli başkan Kennedy’in eşi Jacqueline Kennedy ile evlenmesi derin yaralar açmış Callas hanımda.

1970’te ilk ve tek sinema filmi olan Medea’yı gelip Kapadokya’da çekmiş ve ondan sonra kariyerinde bir türlü istediği başarıyı yakalayamamış.Aşk acısı adamı ne hale koyuyor be.Mis gibi ses harcanmış gitmiş neyse efendim ondan sonra birkaç kez operaya dönecek olmuşsa da pek başarılı olamamış.1977 yılında artık kalbi dayanmamış ve kalp krizi geçirerek Paris’teki evinde ölü bulunmuş.Küllerinin Ege denizine serpilmesini vasiyet etmiş ama ölü kadına bile rahat vermeyen insanlar var işte.Külleri çalınmış sonra bulunarak vasiyeti yerine getirilmiş.Toprağı bol olsun.

2002 yılında yönetmen Franco Zeffirelli tarafından çekilmiş başrolünü Farry Ardant’ın oynadığı bir Maria Callas hayat hikayesi de mevcut.Anlatılacak çok şey paylaşılacak çok yorumu var ama postu fazla uzattım zaten.Yorumlardaki performansa bakın,klasik müzik de candır diyorsanız doğru kadın Maria Callas bence.Esen kalınız.

