A-ha Yağmura en çok yakışan grup

İzlediği dizileri yazmaya üşenen ben her ne hikmetse müzik söz konusu olunca yazmak için can atıyor.Malum biraz önce şakır şakır yağmur yağıyordu İstanbul semalarında.Yağmur denilince de benim aklıma gelen pek çok şeyden biri bu gruptur.Çok romantik gibi oldum yea ben sanki aslında hiç değilimdir.Grubumuza dönecek olursak 1980 yılında Norveç’te kurulmuş ve ilk başarısını 1985’te çıkardıkları Hunting High And Low albümleri ile elde etmişler.


Grup Morten Harket,Paul Waaktar ve grubu bulmamızı sağlayan Magne Furuholmen’den oluşuyor.Grubu bulma hikayemizi tabi her zamanki gibi anlatmalıyım.Yine bir Coldplay keşfi olarak Coldplay‘in basçısı,Mew grubunun ki kendilerini daha sonra tanıtmayı planlıyorum size onun vokalisti ve Magne Furuholmen üçlüsünün kurduğu bir başka grup olan Apparatjik sayesinde tanıştık kendileriyle.Gereksiz detaylar verdim farkındayım ama bahsi geçen gruplarda dinlenmeye değer,tavsiye ederim.Keşfimizi yaptıktan sonra tabi şarkılar indirildi,özenle mp3’e atıldı yine üniversitenin yolları taştan sen çıkardın beni beni baştan şeklinde yolda giderken ki ne zaman yeni şarkıcı keşfetsem bu yolda olur,olmuştur.İlk bu şarkıyı dinledim ve vuruldum adamın sesine

Bu şarkı 2005’te yayınladıkları Analogue albümünden bir şarkı.Grup 90ların ortasında ayrılıp sonra öpüşüp barışmışlar ve bize bu harika şarkıyı hatta albümü kazandırmışlar.Zaten Norveçlileri severim akıllı adamlardır.Gerçi en son çıkan katil bu hislerime gölge düşürdü ama o kadar çatlak su kaçırmaz diyerek sesimi çıkarmadım.White Dwarf’ı sözlerine bakarak dinlemenizi öneriyorum ama adamı depresyona sokabilir.Günde bir dozdan fazla almayın derim ben.

Araya bir tane de eğlenceli 80lerin ruhunu yansıtan parça koyayım da gece gece insanlar intihara sürüklenmesin di mi? Hep acıklı şarkılar yapmıyorlar yahu.Çok eğlenceli şarkıları da var.Zamanında bu Rihannalar Katy Perryler çelik çomak oynarken hatta onlar yoktur herhalde o sıralarda 1985 Bilboard 100’de 1.sıraya oturmuş Mtv ödülleri falan almış google amca öyle diyor.Yani Norveç grubu dediğime bakmayın şarkılar İngilizce olduğu için dünya çapında zibilyon albüm satmış bir grup.Klibi de çok güzeldir ayrıca.Bu şarkı daha demin bahsettiğim ilk albümlerinden bir şarkı.

Hepimiz biraz neşelendiğimize göre bir diğer saplantı haline gelen şarkıya geçiyorum.Bu şarkıyı dinleyince belki kimilerinize çok tanıdık gelebilir.Sanki bi yerde duydum ben bunu ya hissi geliyor insana.Şarkı 80lerin ortasının şarkısı ama bugün bile bir çok cafede çalar.Günümüz şarkıcıları da bir çok defa coverlamıştır şarkıyı.Bu grubun şarkılarının asla kafanızı yormaması,adamın sesinin kadifeliği de ayrıca cezbeder.

Bir de bu işleri başımıza açan Coldplay’in coverını da paylaşmazsam ayıp olurdu.En az aslı kadar güzel bence.Siz ne dersiniz?

Hep böyle efendi çocuğuz, gitarımızı tın tın çalarız, ben kadife kadife söylerim tarzı eserleri yok bu abilerin,yanılmayın.Hani ayrılıp sonra öpüşüp barışıp yeniden albüm yapmaya karar verdiler dedim ya.Heh bu überalles şarkı onlar birleştikten sonra çıkardıkları albümle aynı isimdeki şarkı Minor Earth Major Sky.Sizi de uzay yolculuğuna çıkartıyorum aman egosantrikcim onu da yapmadın demeyin bana.

Benim bir diğer bayıldığım şarkıları Foot of The Mountain.Böyle umutsuz olduğun anda sana umut aşılayan şarkılar vardır ya bu ahanda o şarkılardan.Yavaş yavaş başlayıp birden yükseliyor sizi daha deminki şarkılarla soktukları kış havasından bahar havasına geçirerek  kendilerini affetiriyorlar.Bir de bu şarkı 2009 model olmasına rağmen içindeki 80ler havası da benim gibi nostalji severler için bulunmaz nimet.Sizin için bir de ek bilgi 1991’de Brezilya’da verdikleri konser Guiness rekolar kitabına en fazla kişinin izlediği paralı konser olarak girmiş wikipedia öyle diyor.

Gelelim bana gece gece deli dürtmüş gibi bu postu yazdıran şarkıya.Biz bu şarkıyı yağmurlu günlerimizin resmi sponsoru olarak belirlediğimiz için bugünkü yağmuru bu şarkı eşliğinde izledik.İzlerken de böyle harika bir grup var bilen bilmeyene anlatsın diye düşünerek oturdum bilgisayarımın başına yazmaya koyuldum.Bu şarkıda arkadan gelen şimşek sesleri,sözlerdeki güzellik yine bana ulan bunlar nasıl bir kafayla yaşıyor da böyle güzel sözler buluyorlar diye bir kez daha sordurttu.Yetenek dedikleri bu olsa gerek.Ayrıca şarkımız ilk olarak 1962’de The Everly Brothers tarafından söylenmiş daha sonra 1990 yılında A-ha East Of Sun,West Of The Moon için şarkıyı coverlamıştır.İki versiyonunu da koyuyorum ama ben A-ha versiyonunu daha çok beğendim.Son bir bilgi olarak grup 2010’da Norveç’te verdikleri konserle kesin olarak ayrıldı malesef.

Yani anlayacağınız soğuk memleketin adamları soğuktur bunlar aşktan sevdadan ne anlarlar demeyin diye bilenleriniz için hatırlatma,bilmeyenleriniz için de tanışma kaynağı olmaya çalıştım.Efem bu kadife sesli adamları dinleyin,dinlemeden ölmeyin.

Fotoğrafları wikipedia’dan aldım ve photoscape’de birleştirdim,arz ederim.

