“Ölmek için çok erken,yaşamak için çok geç”

Uzun süredir güncelleyemediğim blogumu bu melek sesli adamı anlatarak güncellemek istedim.Jeff Buckley kendisi de başka bir efsane olan Tim Buckley ile Mary Guibert’in oğlu olarak 17 kasım 1966’da yolunu şaşırıp bizim dünyamızı kısa bir süreliğine aydınlatıp 1997’de bir nehirin sularında gömülüp çekip gitmiştir.İlk gitarını 5 yaşında çalmaya başlamıştır.Baba Tim Buckley olunca yetenek kaçınılmaz oluyor tabi.Babası 27ler kulübüne katılana kadar onun soyadını kullanmamıştır.Ondan sonra babasının soyadını kullanmaya başlayarak ilk albümü olan Grace’i  çıkarmış.Bu onun hayattayken çıkardığı ilk ve tek albümü oluyor malesef.


Bu kadar dram yeter.Geleyim kendisiyle nasıl tanıştığıma.Gerçi o da biraz dram ama iç parçalayamaya devam etmeyeceğim söz.Büyük bir Coldplay fanı olarak baktık gördük ki en sevdiğimiz Coldplay parçalarından Shiver Jeff Buckley’in Grace adlı parçasından esinlenilerek yazılmış.Biz de kimdir nedir bu Jeff Buckley derken şarkılarını indirirken bulduk kendimizi.Daha doğrusu ev arkadaşım indirmişti benim listemde duruyordu.Uzun zaman hiç dinlememiştim.Bir gün yağmurlu bir günde okul dönüşü yorgunluğu ile kafamı cama yaslamışım, yani tüm romantik ambiyans tamam kulalıkta birden bu adam Forget Her diyor.Şarkı bitince ben anime karakterleri gibi oldum.Gözlerim kocaman açıldı yorgunluk falan kalmadı birden.2 3 4 derken eve gidene kadar on kere falan Forget Her’i dinledim.Sözlerine de dikkat ettikçe nasıl bir kadının bu adama bu sözleri yazdırdığını düşündüm.O kadın için sözler bile hazırladık evde kendi kendimize.Nasıl bu kadar acı çekebilir insan,bu sözler nasıl bir halet-i ruhiyeden çıkar diye kafamızı meşgul etti.Herhalde kendisi de bu şarkı ile birlikte toplu intiharlar görüleceğini  anlamış olacak ki hiçbir albümüne koymamış,ölümünden sonra yayınlanmış.

 

Grace’i  dinleyip ciğerleri dağlanmayacak ademoğlu bilmiyorum ya da isyan etmeyecek hele de şarkının ortalarına doğru artık coşan Jeff Buckley’in sesiyle.Önce sanki bir mutluluk başlıyor şarkıyla yani melodi sanki mutlu bir şarkı başlayacakmış etkisi yaratıyor ama o inleyen sesi duyunca anlıyorsun ki bu şarkı başka.Bir daha asla peşini bırakmıyor insanın.Sözleri de adam akıllı dinlenince nereye düştüm yahu ben oluyorsun.Kendisi bu şarkı için “‘this is about another dream, its about not feeling so bad about your own mortality when you have true love ” diyor live performansta,varın siz anlayın gerisini.He bir de tüm bunlar yetmiyormuş gibi bunun bir klibi ve de bir live performansı var ki akıllara ziyan.Aşk acısı falan yaşıyorsanız şu sıralar yukardaki 2 şarkıdan da uzak durun derim ben.


 

He siz sandınız ki bu oğlan hep ağlak şarkılar yazıyor,insanın içini gam keder bağlatıyor.O iş öyle değil işte orda durun.Hollywood sağolsun her bulduğu filme koymuştur şarkıyı ama etkisi her daim baki.Bir de onlarca coverı vardır  bu şarkının.Pek sevilir,sayılır,tutulur.Sözlere bakmayın ama o tüm neşeli hava dağılabilir.Melodiye odaklanın siz.Zevk verir.Biri Jeff Buckley’in şarkıları için demişti “hayatın küçük ama etkili mutluluklarından” diye altına imzamı atarım ben de.

Bir de kendisinin rockçı olduğunu gösterdiği daha doğrusu ben yetenekliyim beyler hanımlar hep romantik içli delikanlı olacak değilim  ya bir gitarımı elime alayım arkadan davul ritimleri de gelsin  sesim de eşlik etsin siz de ölüp bitin dediği şarkıları da vardır.

Coverlerı da mevcuttur kendilerinin.Leonard Cohen bestesi  Hallelujah’ı bir söyleşi vardır insan bir huzurla doluyor bir anda her yerde hallelujah diye dolaşmaya başlıyor.Leonard Cohen amca darılmaca gücenmece olmasın ama Jeff daha iyi söylüyor.Bir de kendisinin de çok sevdiği bir Edith Piaf şarkısını coverlamıştır.Bu şarkıyı da türk filmlerinin sevinçli anlarında duymanız olasıdır bana onları hatırlattı.Yine Jeff abi şarkıyı söylerken yeteneğini konuşturmuş.

Jeff sufi müzikle de yakından ilgileniyormuş.Zorlu geçen gençlik yıllarından sonra depresyondan benim elvisim diye bahsettiği önemli kavalli müzik icracısı Nusret Fateh Ali Khan sayesinde kurtulduğunu söyler.Kavalli müzik nedir onun için ek parantez açalım wikipedia’nın dediğine göre Pakistan ve Hindistan çevresinde peygamber ve arkadaşlarına naat,mersiye,methiye okuyanlara verilen admış.Nusret is my Elvis dedikten sonra Nusret Fateh Beyin şarkısı Yeh Yo Halka Saroor Hai’yi yorumlamaya başlıyor şarkının sözlerini de yazacağım da sabaha kadar sürecek post o yüzden.Tavsiyem Live At Sin-e’yi izleyin tüm bu harika performansları görmek için.

Son zamanlarda hayatı ile ilgili çekilecek filmde kim oynacak tartışmaları vardı.Herkes gibi benim de gönlümden geçen James Francoydu.Kardeşi olsa bu kadar benzemezdi herhalde.çek dis aut lütfen benzemiyorlar mı.Söylendiğine göre James Franco bey hali hazırda filmler çektiği için yoğun olduğunu öne sürerek oynamak istememiş.Hiç yakıştıramadım hayatının rolü olurdu oynayıverseydin ya James.Ne edelim mukadderat

Çekilecek filmin adını söylememişim Greetings FromTim Buckley filmimizin adı.Jeff Buckley’i Gossip Girl denen dizide Dan’i oynayan pek sevdiğimi söyleyemeyeceğim Penn Badgley oynayacakmış.Bir ara Alacakaranlık serilerinde oynayan Robert Pattinson tırtının oynayacağı söyleniyordu ondan sonra bu oğlanın oynaması şükürler olsun dedirtti.Film 2012’de vizyona girecek.Umarım bu oğlan rolünün hakkını verir de biz hayal kırıklığına uğramadan ayrılırız filmden.Film çekimlerinden 3 5 resimde de paylaşayım da tam olalım.

İşte bundan bu kadar Buckley olur.Buna da şükür diyip oturacağız el mahkum da Franco inatçılık etmeseydi ne güzel olacaktı yahu film.

Sağlığında çıkardığı tek albüm olan Grace’in yanı sıra ölümünden sonra annesinin arkadaşlarının ve de plak şirketinin yardımıyla hazırlıklarının sürdürürken öldüğü Sketches For My Sweetheart The Drunk stüdyo albümü 1998’de çıkmıştır.Bunun yanı sıra live konser performanslarını içeren dvdler,yeni şarkılar eklenerek çıkarılan albümleri de mevcuttur.


Çok uzun bir yazı oldu bu.İnşallah okuyup yorumlarsınız ve aranızda Jeff Buckley’i hiç dinlememiş biri benim sayemde dinlemeye başlar.Kapanışı da Jeff Buckley ile ilgili bir şeyler bakarken keşfedip bayıldığım bir parçası ile kapatıyorum.Mümkünse sözlerine bir yerlerden bulup bakarak dinleyin parçaları ya da yok ben ingilizceme çok güveniyorum diyorsanız sözleri sindire sindire dinleyin.Tavsiye ederim.Esen kalın.

